Alla inlägg under november 2010

Av Beatrice Mikaelsdotter - 30 november 2010 20:11

Idag tänkte jag införskaffa mig ett par nya fina jeans, men eftersom jul står för dörren så glömde jag nästan bort det, jag hittade en mysig butik som sålde garner och tyger, och fastnade där en halv timme av mina en och en halv timmes shoppingtur. Köpte dock inget eftersom jag måste sticka klart alla julklappar innan jul, får bli en vända dit när jag är klar, typ när jag kommer tillbaka efter min jul och nyårs visit i Sverige :o

Iaf, jag lyckades hitta fint julpapper och två julklappar, så nu kan jag bocka av dem från listan :D:D:D:D:D:D:D *happyface*


Iaf, jag har lovat Jannie att blogga om resan till shoppingen (hon åkte på handlamatshopping). Det blev en extra vända på ca en mil, och jag hann se två kyrkor och skolan hon jobbar på. Ja, det var väl ungefär det jag skulle skriva om, tror jag iaf att det var det vi kom fram till. :o


Imorgon är det den 1 december och nedräkningen till jul börjar på allvar, så imorgon ska jag jobba, se på film, sticka och se glad ut :D:D:D:D:D


Nej, nu ska jag skypa med älsklingen :D


puss <3

Av Beatrice Mikaelsdotter - 30 november 2010 19:02

Min första kärlek var i trean till fyran, jag var störtkär, och jag frågade chans på honom varje dag ;) pinsamt idag, men då var jag modig minsann!!!! :D

Men det finns inte så mycket mer att säga om det, så jag kan berätta om min första riktiga pojkvän istället, Emil.

Vi var 15 år när vi träffades på ett scoutevenemang i Ängelholm, lång väg att resa när man bor tre timmar i sär, ska det verkligen behövas en bussresa på 12 timmar innan man träffas? Jaja, vi träffades iaf i Ängelholm, och av någon anledning, vet inte vilken, kanske hans dåliga (läs störda) humor, kanske hans sätt att visa mig uppskattning, eller bara det att han var underbar (och är fortfarande!).

Iaf, ett par veckor senare så kom han till ett annat scoutarr som jag var med och arrangerade, och där, när vi såg på American Pie, The bandcamp, ganska precis när Stifler och den där tjejen ligger på bryggan, så kysstes vi. Det var underbart, jag var störtförälskad och trodde vi skulle vara tillsammans föralltid! Men tyvärr inte det heller... Men det var åtta fina månader, och idag är vi vänner (I hope, according to me aleast!)


Over and Out my Dear Friends! <3

Av Beatrice Mikaelsdotter - 29 november 2010 11:20

Jag är en glad sprallig tjej på 20 år som förtillfället bor i Danmark hos en mysig liten familj i ett gigantiskt hus! Eller, det är typ 500 kvadratmeter, alltså rätt så mycket större än det hus jag bor i hemma hos mamma, men det känns inte så stort, kanske för att jag inte så ofta befinner mig i musikdelen av huset, som är typ en tredjedel.

Jag har varit här lite över en vecka, och trivs jättebra. Har ännu inte hunnit se så mycket, men jag var juh sjuk förra vecka, om det nu är någon ursäkt ;)

I mitt tidigare liv, i Sverige så tog jag studenten från NV, specialutformat program, rätt koolt? Njae, inte direkt... Men skönt med student.


När jag blir stor vill jag bli känd för mina utomordentligt genom arbetade böcker, eller lärare, och det senare alternativet lät enklare att uppfylla.

Jag vill ha många, typ två barn och en katt. Helst också en man att dela allt detta med. :)


Just nu ska jag dricka mitt kaffe, sticka lite och se på Ugly Betty :)


Kram

Av Beatrice Mikaelsdotter - 29 november 2010 11:17

Snodde denna från Lina Rehn ;) det är en riktig sötnöt!!! :D linarehn.blogg.se

Saknar dig Lina!!!!! :D vi måste ses!! <3


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Platser jag besökt
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Beatrice Mikaelsdotter - 22 november 2010 19:57

Jag ær trøtt. Jag ær sju. Jag længtar efter Joel! Jag har hamnat på ett vackert stælle i Danmark. Allt verkar bra. Jag gør inget annat æn att sova. Eller har gjort hela dagen...

Æven om det ær bra hær, så vill jag just nu bara vara hemma! Hatar att vara sjuk, hatar att inte orka, hatar att må så hær...


Godnatt

Av Beatrice Mikaelsdotter - 17 november 2010 21:16


 

mössa :D




   

Fram och baksida på tröjan jag och Julia stickade till Maxi




 

En misslyckad mössa, den ska bli halsduk ;D




 

Även denna mössa ska bli halsduk ;) Halsduken får nog dock överleva ;D



   

En anna mössa som ska bli halsduk ;) storlekar var inte riktigt min starka sida :P

Av Beatrice Mikaelsdotter - 4 november 2010 12:34

Tack för alla bra idéer!
Nu har jag jobb :D
Men inte blev det säsongare i Sälen, IKEA i Västerås eller DHL :)
Det blev en ny familj :P I Danmark :D
Ett barn, 1,5 år! Ursöt!!! :D
Detta blir nog bra :D
Börjar den 20e, så det hinner bli lite åkning runt om i Dalarna!! :D Joel, hopefully Kii m. fam, Hem :D och alla som finns där ;)
Kommer till Sverige på måndag vid elva! Svarar inte på ett sms innan det! Svarar inte i telefon innan dess! :D

Have a nice day, cause I have to pack my stuff!!!! :)

Av Beatrice Mikaelsdotter - 1 november 2010 15:55

Jag tillbringar alltså dagen med att skriva cv, skriva personligt brv och ett par mail! Bara ifall att jag ska har turen att få napp!!! och jag hoppas på en baddare ;)


Men det är inte så lätt hela tiden, just nu springer det runt ett åskmoln i huset!! Jag vet ärligt inte varför han är så arg,  eller jag vet varför han blev arg, för ca en timme sen, men itne varför han inte ger upp förstår jag inte! Han är arg på mig, för att jag inte kan öra så att K.s kompisar hellre är med honom än med henne, han är arg på K. för att hennes kompisar vill vara med henne och inte med honom, men han är inte arg på dom, för enligt honom är det K. som har sagt till dom att inte vilja vara med honom. Nej, jag fattar inte! Men jag förstår varför dom pojkarna hellre är med henne, det var juh för henne dom kom hit, det var inte fär honom!

Det jobbigaste är att när jag försöker prata ed honom så slår han mig, det fattar jag inte varför, men jag låter honom vara, orkar inte bråka just nu, och jag vet hur det är att bli lämnad utanför... :/


Längta efter Joel!!!!! <3

Presentation


Det är bara jag som kan vara mig :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards